Oppfølging under oppholdet
Det vil alltid være en innkomstsamtale med beboer og evt. pårørende, der vi samler informasjon om helsetilstand, vaner, familieforhold og lignende, samt informere litt om institusjonen, avdelingen og posten. Her vil vi avklare forventninger du har til oppholdet. Under denne samtalen avtaler vi tid for neste møte, hvor vi da går igjennom og lager en beboeravtale. Dette er et hjelpemiddel for beboer/pårørende og personalet, til å ha best mulig tilrettelagt pleie og omsorg til beboer utfra hva denne ønsker og trenger hjelp til.
Etter ca. et halvt år, ønsker vi å ha en ny samtale med beboer og pårørende, for å høre hvordan det går, og om det er ting vi kan gjøre annerledes. Her vil vi også gå igjennom beboeravtalen for å se om denne må endres på.
Vi ønsker at du tar kontakt med oss når du ønsker eller har behov for dette. Dersom det er forhold som bør endres på hos oss, ønsker vi beskjed, enten muntlig eller skriftlig. Vi setter stor pris på både positive og negative tilbakemeldinger. Vi bruker stort sett mail for å sende ut informasjon og meldinger, evt. telefon om det er behov for en samtale.
Hver vår gjennomfører vi en pårørendeundersøkelse der vi prøver å finne ut om pårørende er fornøyd med det tilbudet vi gir. Der går det også an å gi både positive og negative (forbedringsområder) til oss. Undersøkelsen er anonymisert.